Subject: FW: Dava Foods AS juurdepääsutee - 11300 Lagedi-Aruküla-Peningi tee mahasõit
From: "Merike Joonsaar" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Fri, 28 Jun 2024 07:47:50 +0300

Tere.

Palun mulle täitmiseks, korduv.

Tervitades

Merike

From: [email-masked] <[email-masked]>
Sent: Thursday, June 27, 2024 6:52 PM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]>
Cc: 'Priit Mälksoo' <[email-masked]>; [email-masked]
Subject: RE: Dava Foods AS juurdepääsutee - 11300 Lagedi-Aruküla-Peningi
tee mahasõit

Tere

Saadan täiendustega projekti uuesti ülevaatamisesk ning sobivuse korral
kooskõlastamiseks.

Link projekti kausta:

https://www.dropbox.com/scl/fi/dfrmhril6cu6qgb21tfph/210801_PP_Dava-Foods_
V02.asice?rlkey=nrorfp2ystt3om6jsp0uf9mvs
<https://www.dropbox.com/scl/fi/dfrmhril6cu6qgb21tfph/210801_PP_Dava-Foods
_V02.asice?rlkey=nrorfp2ystt3om6jsp0uf9mvs&st=yizhyr5r&dl=0>
&st=yizhyr5r&dl=0

Parimat

Kaspar Mutso

OÜ Esprii

Tel. 533 10 201

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.esprii.ee/> www.esprii.ee

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, June 27, 2024 11:16
To: 'Merike Joonsaar' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: 'Priit Mälksoo' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]'
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Dava Foods AS juurdepääsutee - 11300 Lagedi-Aruküla-Peningi
tee mahasõit

Tere

Telefonikõne jätkuks saadan kaks pilti Arukesa kinnistu olemasolevast
mahasõidust (manuses).

Märkustest:

1.	Täiendame/muudame projekti.
2.	Lisame seletuskirja viite Arukesa teenindavast olemasolevast
mahasõidust.
3.	Täiendame projekti.

Parimat

Kaspar Mutso

OÜ Esprii

Tel. 533 10 201

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.esprii.ee/> www.esprii.ee

From: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, June 26, 2024 11:54
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: Dava Foods AS juurdepääsutee - 11300 Lagedi-Aruküla-Peningi tee
mahasõit

Tere.

Tänan projekti eest.

Mõned tähelepanekud projekti täpsustamiseks.

1.	Kontrollimist vajab, kas ristmiku kaartele kavandatud tähispostide
vahekaugused on kooskõlas Riigiteede liikluskorralduse juhendis tooduga.
Vahekaugus ei tohi olla suurem kui 10m.
2.	Tagada juurdepääs Arukesa kinnistule (23.08.2022 nr
7.1-1/22/16835-2 nõuded p 2).
3.	Mida täpsemalt peetakse silmas infotahvli all (kas juhatusmärke
valla ja küla nimega)?

NB! Liiklusspetsialisti tähelepanekud (kui neid on) edastan esimesel
võimalusel.

   Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, May 29, 2024 9:27 PM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: 'Priit Mälksoo' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; 'Mikk Mutso' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Dava Foods AS juurdepääsutee - riigitee 11300
Lagedi-Aruküla-Peningi tee mahasõit

Tere

Saadan tutvumiseks ning sobivuse korral kooskõlastamiseks Dava Foods AS
juurdepääsutee projekti.

Link projekti kausta:

https://www.dropbox.com/scl/fi/nymd0giznb1ch9989gxpj/210801_PP_Dava-Foods_
V02.asice?rlkey=or31x601wne5f3zq1t10vzwow
<https://www.dropbox.com/scl/fi/nymd0giznb1ch9989gxpj/210801_PP_Dava-Foods
_V02.asice?rlkey=or31x601wne5f3zq1t10vzwow&st=gvudxtwv&dl=0>
&st=gvudxtwv&dl=0

Parimat

Kaspar Mutso

OÜ Esprii

Tel. 533 10 201

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.esprii.ee/> www.esprii.ee

From: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, April 25, 2024 15:32
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: FW: Dava Foods AS juurdepääsutee - riigitee 11300
Lagedi-Aruküla-Peningi tee mahasõit

Tere.

Tänan lisainfo eest.

Selgitused on piisavad, saate projekteerimisega edasi minna.

Tervitades

Merike Joonsaar

From:  <mailto:[email-masked]> [email-masked] <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Thursday, April 25, 2024 1:48 PM
To: Merike Joonsaar < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Dava Foods AS juurdepääsutee - riigitee 11300
Lagedi-Aruküla-Peningi tee mahasõit

Tere

Uurin, et kuidas selle projektiga lood on? Kas alltoodud vastused on
Transpordiametile ammendavad ning kas saame projekteerimistöödega jätkata?

Parimat

Kaspar Mutso

OÜ Esprii

Tel. 533 10 201

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.esprii.ee/> www.esprii.ee

From:  <mailto:[email-masked]> [email-masked] <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Thursday, April 11, 2024 11:19
To: 'Merike Joonsaar' < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Cc: 'Priit Mälksoo' < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; 'Mikk Mutso' < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Dava Foods AS juurdepääsutee - riigitee 11300
Lagedi-Aruküla-Peningi tee mahasõit

Tere

Anname esitatud küsimustele vastused:

1.	Dava Foods-i teenindava tee liiklussagedes ületab 20 a/ööp -
töötajate sõiduautod ning kauba transportimiseks veoautod.
2.	Maka (65101:002:0008) ning Markuse (65301:013:0476) kinnistute
liiklussagedusteks hindame alla 20 a/ööp, kuivõrd Maka mahasõit teenindab
ühte elamut ning Markuse kinnistu on hetkel hoonestamata ja ilma
kehtestatud detailplaneeringuta maatulundusmaa.

2      Joonis lisatud manusena. Jooniselt järeldub, et põhimõtteliselt
annaks ka praeguse paigutuse kohaselt mahasõitude vahekaugused välja, kuid
ka meie soov on mahasõitu veidi Arukesa (65301:013:0066) kinnistu poole
liigutada, et asjatatut maakasutust Viimsi metskond 312 (65101:002:0659)
kinnistul vältida. Seega muutub olukord veidi paremaks.

Kas Transpordiametile oleks ülaltoodu aktsepteeritav ning kas saame
projekteerimistöödega edasi minna?

Parimat

Kaspar Mutso

OÜ Esprii

Tel. 533 10 201

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.esprii.ee/> www.esprii.ee

From: Merike Joonsaar < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Friday, April 5, 2024 10:31
To:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Subject: FW: Dava Foods AS juurdepääsutee - riigitee 11300
Lagedi-Aruküla-Peningi tee mahasõit

Tere.

Tänan eskiisi eest. Eskiisi staadiumis hindame eelkõige ristmiku asukoha
vastavust uuenenud, so  17.11.2023 vastu võetud Tee projekteerimise
normidele.

1.	Fikseeriks kõigepealt, millistest liituvate teede
liiklussagedusest (kas alla või üle 20 a/ööp) olete ristmike vahekauguste
sobivuse hindamisel lähtunud. Kas hindate Dava Foods-i teenindava tee
liiklussageduseks üle 20 a/ööp?  Ja teiste lähimate ristmike Maka
(65101:002:0008), Markuse (65301:013:0476) liiklussageduseks kuni 20
a/ööp?
2.	Arvestada tuleb, et ristmiku kavandamine Viimsi metskond 312
kinnistule ei tohi seada piiranguid teisel pool teed olevale Pontuse
kinnistule edaspidi ristmiku rajamiseks. Palun veenduge, et edaspidi on
võimalik tagada vahekaugus 50m (vt allolev orienteeruv skeem). Vajadusel
tuleb projekteeritavat ristmikku veidi Arukesa kinnistu poole nihutada või
pöörderaadiusi korrigeerida.

NB! Ristmike omavahelise kauguse määramisel tuleb lähtuda põhimõttest, et
kaugust arvestatakse ühe ristmiku lõpp-punktist järgmise ristmiku
alguspunktini. Ristmiku  lõpp- ja alguspunktiks loetakse kohta, kus lõpeb
või algab äärmine geomeetriline element (näiteks pöördekõver).

Muus osas kehtivad meie 23.08.2022 nr 7.1-1/22/16835-2 nõuded (sh tagada
ristmikult juurdepääs Arukesa kinnistule).

   Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From:  <mailto:[email-masked]> [email-masked] <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Thursday, April 4, 2024 5:50 PM
To: Merike Joonsaar < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: Dava Foods AS juurdepääsutee - riigitee 11300
Lagedi-Aruküla-Peningi tee mahasõit

Tere

Saadan mõned nädalad tagasi koosolekul teemaks olnud Dava Foodsi mahasõidu
eskiislahenduse.

Mahasõit on hetkel projekteeritud Transpordiameti tüüpmahasõidu järgi –
TÜÜP III (mis oli ka kunagi Hans Keskrand’i poolt väljastatud
projekteerimistingimustes).

Peamised näitajad:

*	Katte laius -  6,0m;
*	Peenra laius – 1,0m.

03.04 tutvustasime koosolekul antud eskiislahendust ka Viimsi metskond 312
(65101:002:0659)  kinnistuomanikule ning saime põhimõttelise nõusoleku.
Sooviti vaid, et paigutaksime mahasõidu võimalikult  Arukesa
(65301:013:0066) kinnistu piiri lähedale, et vältida asjatut maakasutust.

Seega mahasõidu asukoht võib mõne meetri ulatuses veel muutuda. Mahasõidu
täpne asukoht selgub edasise projekteerimise käigus, sest asukohta
mõjutavateks teguriteks saavad tee kõrguslik lahendus ning nõlvade,
kraavide ja truubi rajamiseks kuluv maa-ala.

Kuid me ei tahaks enne projekteerimistöödega edasi minna, kui oleme ka
Transpordiametilt saanud esialgse nõusoleku, et seda mahasõitu sinna
rajada üldse on võimalik.

Kandsin joonisele ka kaugused lähimatest mahasõitudest (ca 163 ja 148m).

Seega ootame Teie tagasisidet antud teemal.

Lugupidamisega

Kaspar Mutso

OÜ Esprii

Tel. 533 10 201

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.esprii.ee/> www.esprii.ee